✅ UXBN#31@Online

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    Im August sehen sind wir wieder online und freuen uns, wenn ihr euch von den unterschiedlichsten Orten dazu schaltet!

    Der nächste UXBN startet am 20.08.2020 um 19:00 Uhr (Die Zugangsdaten für Zoom erhaltet ihr kurz vorher.)

    Und diese Beiträge warten auf für euch:

     

    Martina Mitz (UX Psychologist):

    Experience Mapping – Why, How and What?

    Maps are a great overview-tool in life. And this is also the case in Business: Experience Maps can help align the different points of view and goals from different departments or disciplines. Therefore, they not only serve as great alignment and prioritisation fundaments, but they also help create a deeper understanding of current or potential customers.

    This talk will give you an overview of the 3 main types of experience maps: Customer Journey Map, Service Blueprint and Mental Model Diagram and will help you decide when to use each of them. Further, the presentation will arm you with some business rationale for mapping experiences, so that you can convince your boss and colleagues and get your own Experience Mapping workshop on the way.

    Martina started as a self-taught Web Designer in 1999. From the very beginning, her approach was user-centered despite not being familiar with the now-common phrase of ‘user experience’. In 2007, she finalized her studies in Psychology and started working in the field of clinical Psychology. It was at this point that Martina’s academic background and her passion joined and she started a career as an UX Designer, being called “Conceptioner” at first.

    Since then, Martina has not only contributed to the digital and service ecosystems of many recognizable companies (e.g. eBay, PayPal, Emirates Airlines, Volkswagen, Telekom, StepStone and many more), but she also helped selected Start-ups in Europe by forming and driving their Research, as well as contributing to their product or service strategy and definition.

     

    Dustin Hesse (SKOPOS NOVA GmbH):

    Verhalten und Erleben für den Designprozess messbar machen:

    Vom Tree Testing bis zum Joy of Use Tracking.

    „Klassische“ Marktforschung unterstützt mithilfe hoher Fallzahlen strategische Entscheidungen, indem Meinungen, Geschmack und Preisbereitschaft zu Produkten erhoben werden. UX Research soll dagegen Designprozesse unterstützen, um das Nutzererlebnis einer Webseite, einer App, eines Produktes oder eines digitalen Services zu steigern. Es geht dabei weniger um Meinung und Geschmack, sondern vielmehr um Verhalten und Erleben.

    Aber wie macht man Verhalten und Erleben messbar? Und welche Daten sind wann im Designprozess sinnvoll? Dazu möchte Dustin Hesse einen Überblick geben.

    Dustin Hesse arbeitet seit 3 Jahren bei SKOPOS NOVA in Hürth. Als UX Research Manager betreut er nationale und internationale UX- und Usability-Studien für Kunden quer durch alle Branchen. Seine Spezialgebiete sind Quantitative UX Methoden, Tools und Mobile UX.

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